کوبانی رمز موفقیت و پیروزی مردم کردستان!

0
363

73 روز است که، مبارزه و مقاومت قهرمانانه زنان و مردان کوبانی، دنیا را به وجد آورده است. این انسانهای آزاده افکار عمومی جهان را تحت‌الشعاع پدیدهای بنام فرهنگ مقاومت در تقابل با وحشی‌ترین و ضدانسانی‌ترین پدیده‌ قرن قرار داده‌اند. اینک تمامی مردم چهان با هر عقیده‌ای چشم به شجاعت و پایمردی مبارزان کوبانی دوخته‌اند.
کوبانی عرصه تقابل و رویارویی، روشنی بر تاریکی، نیکی بر بدی و آگاهی و انسانیت بر تحجر و خشک مغزی است. تقابل با پدیده‌ای که انسانیت را به چالش گرفته و عقب مانده‌ترین قوانین قرون‌وسطائی را به نمایش گذاشته. تبلور این حقیقت وجدان تمام دولتمردان جهان، زنان و مردان آزادیخواه را به درد آورد و از دورترین نقاط این کره خاکی، اشتیاق پشتیبانی و همدلی فراوان را رقم زد و در نتیجه کمک‌های مادی و معنوی فراوان را بدنبال داشت.
پشتیبانیها و کمکهای بی‌دریغ مردم بخشهای مختلف کردستان در این جبهه نبرد نابرابر، عمق همدردی و همیاری را علیه بداندیشان به نمایش گذاشت و علاوه بر مبارزان کردستان انقلابی په، یه، گه و په، یه، ژ که با باوری راسخ در تقابل با اهریمن مرگ و نیستی قد علم کرده‌اند، نیروهای دیگری از چهار پارچه کردستان به مصاف زشت‌ترین و غیرانسانی‌ترین اقدامات این گروه زشت عنصر رفته‌اند. در این سرزمین دیگر کرد، ترک، ترکمن، عرب، ارمنی، آشوری، کلدانی، سنی، شیعه، مسیحی معنائی ندارد، زیرا کوبانی شیپور انسانیت را به صدا در آورده و همبستگی و اتحاد گروههای آزادیخواه را به سوی خود معطوف کرد.
مبارزه سخت و دشوار مردم کوبانی چهره زشت و غیرقابل تحمل این پیکار جویان تکفری داعش را هرچه بیشتر به چهانیان نشان داد و بر این مبنا توانست همفکری و اتحاد عمل کشورهای قدرتمند چهان مانند آمریکا و کشورهای غربی و شرقی را در جبهه‌ای متحد متمرکز کرد.
گر چه تاریخا، حقوق مردم کردستان بدلیل منافع اقتصادی و سیاسی ، کشورهای قدرتمند چهان، پایمال و مورد بی‌مهری قرار دارد و مردم کردستان زیر یوغ کشورهای شونیست و تمامیت خواه مانند ایران، عراق، ترکیه و سوریه رها و مورد معامله قرار گرفته‌اند، اما مردم کردستان با مبارزه در راستای دموکراسی‌خواهی و سکولاریسم واقعی نشان دادند که تنها متحد قابل اعتماد علیه گروههای تکفیری و تندرو هستند. قهرمانان کرد نشان دادند که نادیده گرفتن حقوق و مبارزه مردم کردستان مساوی است با تقویت نیروهای غیردمکراتیک و تقویت کنندگان افکار اسلام سیاسی و کمک همیاری نیروهای کردستان اقدامی است علیه پشتیبانان اسلام سیاسی که با شاخه‌های مختلف در تقابل با هم، در مسابقه‌ای برای نابودی انسانیت، تعرض و تجاوز به حقوق مردم، ضدیت با تمدن و نابودی آثار تمدن انسانی موضع کرفته‌اند.
ستیزه‌جویان داعش با تعداد زیادی نیرو و بکارگیری سلاحها و ادوات جنگی مدرن آمریکائی که از ارتش عراق به غنیمت گرفتند، نه تنها کاری از پیش نبردند، بلکه کوبانی مبدل به گورستانی برای تک تک این گروه افراطی و مروج خشونت شد.
سنت مقاومت در فضای دلیری، فداکاری و همت بالا، رمز موفقیت یه په گه و یه په ژ و مردم مقاوم کوبانی است. این آزادگان با وجود عدم امکانات زندگی و نابود شدن زیرساخت‌های شهری مانند برق، آب، امکانات پزشکی و بیمارستانی و همچنین کمبود جدی موادغذائی و بهداشتی، همچنان مانند کوهی استوار در تقابل با تجاوز ایستاده‌اند. اینک مقاومت بی مانند آنها، شهر کوبانی را به افسانه مقاومت و ایستادگی تبدیل کرده است.
علی فضلی
1.12.2014