کاکی رستم الماسی: گمانی نیست این افراد بدست خود مسؤلان پارت آزادی شهید شده‌اند

0
941
بیش از یک سال از کشته شدن ابهام آور ٣ تن از پیشمرگان پارت آزادی کوردستان و اهل ملکشاهی ایلام می‌گذرد، که سرانجام روز گذشته (١٩ نوامبر ٢٠١٦) دادگاه اقلیم کوردستان رإی بر اعدام رحیم مصطفایی به اتهام قتل این سه همرزمش صادر نمود.
رحیم مصطفایی اهل اسلام آباد کرماشان به اتهام “نفوذی وزارت تروریستی اطلاعات رژیم ایران” و کشتن این ٣ پیشـمرگ متهم شده است، اتهامی که از سوی سازمان یاریکورد و شماری از فعالین حقوق بشر مورد اعتراض و انتقاد شدید قرار گرفته است.
اما در تازه‌ترین این تسویه حسابهای درون سازمانی، شماری از جوانان کورد اهل یکی از روستاهای میاندوآب، قربانی سیاست‌های تسویه درون‌سازمانی سپاه پاسداران شده و با سناریوهای سپاه به قتلی ناکرده معترف و به احکام سنگین محکوم شده‌اند.
آیا رحیم مصطفایی نفوذی وزارت اطلاعات رژیم ایران است؟
آیا حکومت اقلیم کوردستان توانایی اعدام یک مهره‌ی وزارت اطلاعات رژیم ایران را دارد؟
پاسخ دستگاه قضایی اقلیم کوردستان به افکار عمومی چه خواهد بود؟
پاسخ این پرسشها و چند پرسش دیگر را در گزارش زیر و مصاحبه با کاکی رستم الماسی عضو رهبری سازمان یاری کورد، مرور خواهیم کرد:
سازمان یاریکورد در بیانیهای رسمی اعلام نموده است، چهار پیشمرگ به نامهای رحیم مصطفایی، مهدی یارمحمدی، بهمن یارمحمدی و علانور یارمحمدی که قصد جدا شدن از حزب آزادی کوردستان را داشتند، از سوی مسؤلان حزب مذکور مورد شلیک قرار گرفته و در نهایت سه برادر مذکور کشته شدند و رحیم مصطفایی موفق به فرار شده است.
کاکی روستم الماسی از اعضای سازمان یاریکورد ضمن تائید محتوای این بیانیه، اظهار داشت، این چهار نفر از سوی چهار تن از مسؤولان پارت آزادی به بهانه‌ی سازماندهی، به سنگری جداگانه برده شده و بلافاصله ٣ برادر مورد هدف قرار گرفته‌اند، که رحیم  مصطفایی موفق به فرار شود.
این فعال یارسانی در پاسخ به این سوال که چگونه به این اطلاعات دست پیدا کرده است گفت، با توجه به شناختی که از حزب آزادی کوردستان دارم، نمی‌توانم منبع خود را فاش کنم، ولی ناگفته نماند که من چند سالی در این سازمان فعال بودم و هنوز با افراد زیادی در آنجا در ارتباط هستم.
عضو فعال سازمان یاریکورد، عنوان کرد، آنچه گمانه‌زنی‌ها را بیشتر نموده است، مصاحبه و گفتگوهای ضد و نقیض فرمانده‌ی نیروهای پارت آزادی کوردستان است، که جای هیچگونه شبهه‌ای نمی‌گذارد که این افراد بدست مسؤلان پارت آزادی شهید شده‌اند.
رزگار عباس زاده، فرمانده‌ی نیروهای پارت آزادی کوردستان در تاریخ ٢٤،٩،٢٠١٥ و در گفتگو با وبسایتباسنیوز   اعلام نموده است، که ساعت ٧ شامگاه حسین یزدانپناه مورد هدف شخصی قرار گرفته است و در نهایت ٣ تن از محافظین وی کشته شده‌اند.
عباس‌زاده تاریخ ٢٩،٩،٢٠١٥ در گفتگو با شبکه خبری KNN  در جریان به خاکسپاری جنازه‌ی این ٣ پیشمرگ ایلامی اظهار داشته است، “شب پنج‌شنبه گذشته (١ مهر٩٤)  در پی حمله‌ی نیروها داعش ٣ پیشمرگ این حزب شهید شده‌اند”.
کاکی روستم الماسی اعلام نمود، رحیم مصطفایی بعد از اینکه فرار نموده است، روز بعد خود را به پیشمرگان پارت دمکرات کوردستان معرفی نموده است، اما آنطور که مشهود است، کشتن این افراد با هماهنگی شماری از اعضای پارت دمکرات کوردستان صورت گرفته است، چون این افراد قصد گرویدن به حزب کارگران کوردستان را داشتند.
کوردستان و کورد وبسایت رسمی حزب دمکرات کوردستان دو ماه پیش نیز گزارش داد، ٣ تن از پیشمرگان سابق پارت آزادی کوردستان که به حزب دمکرات کوردستان پیوسته بودند، از سوی مسؤلان پارت آزادی ربوده و با شکنجه و تهدید مواجه شده بودند، که به گفته‌یافراد ربوده شده، باید به درخواست مسؤلان پارت آزادی می‌بایستی علیه مسؤلان حزب دمکرات اعترافات تصویری داشته باشند.
اقدامات پارت آزادی کوردستان روابط میان دو طرف حزب دمکرات کردستان و پارت آزادی را به تنش و تیرگی کشاند، حزب دمکرات کوردستان بلافاصله در ١٥،٩،٢٠١٦ و در این اعلامیهێ رسمی اعلام کرد “گروهی به نام پارت آزادی که ٣ تن از پیشمرگان ما را ربوده است و این گروه در قبال جان و خانواده‌ی این پیشمرگان مسؤل می‌باشد”.
آرام ناظری ، یکی از پیشمرگان ربوده شده، در گفتگویی با وبسایت یاریکورد اعڵام کرده است،  “با وساطت و فشار حزب دمکرات کوردستان بر حکومت اقلیم کوردستان از زندان و شکنجه مسؤلان پارت آزادی رهایی یافته است”.
او گفته‌ است، مسؤلان پارت آزادی وی را به حدی شکنجه نموده اند، که تنها یک رژیم ضد بشری مثل رژیم ایران می‌تواند چنین شکنجه‌هایی بر افراد دگراندیش کورد اعمال کند.
این پیشمرگ حزب دمکرات کوردستان در رابطه با جریان کشته شدن ٣ تن از پیشمرگان پارت آزادی اعڵام نموده است، “آن شبی که در جبه‌های جنگ کشته شدند، حسین یزدانپناه در هولیر بود و این جریان هیچگونه ارتباطی به ترور وی ندارد”.
ناظران سیاسی معتقد هستند، افرادی را که قصد جدایی از این سازمان‌ها را دارند، به این دلیل کشته می‌شوند، که اولا: این افراد به اطلاعات سازمانی دست پیدا کرده و ترس از افشا کشته شدن آنان را از سوی مقامات سازمانی رقم خواهد زد.
ثانیا: این سازمانها علی‌رغم تبلیغات که روزانه از رسانه‌ها دارند، در داخل سازمان خود عکس آن را عمل میکنند و افشای واقعیات سازمانی برای افکار عمومی، مرگ تدریجی و رسوایی سازمان را در پی خواهد داشت، به همین دیل افراد جدا شده در برنامه‌ی حذف فیزیکی قرار خواهند گرفت.
الماسی می‌گوید، تاکنون صدها پیشـمرگ روژهلات در اقلیم کوردستان بدست عوامل جمهوری اسلامی ترور شده‌اند و هر بار تروریستها از سوی حکومت اقلیم و احزاب حاکم به جمهوری اسلامی استرداد شده‌اند، اکنون بسیار جای تعجب است که حکومت اقلیم ادعا میكند که حکم اعدام برای مهره اطلاعات سپاه صادر کرده است.
سازمان یاریکورد و فعالان حقوق بشر کورد از حکومت اقلیم کوردستان تقاضا نموده‌اند، که جهت روشن شدن حقایق و تنویر افکار عمومی، برای این متهم به ترور یک وکیل بی طرف اختیار کنند و روند دادخواهی و پروسهیی  سخ٩ئ قوەخد٨‌ی محاکمه این متهم به ترور (رحیم مصطفایی) به طور زنده در رسانه‌های اقلیم کوردستان پخش شود.
کاکی رستم الماسی معتقد است، در صورتی که روند دادگاهی این متهم به طور زنده در تلویزیون پخش شود، دستهای پشت پرده‌ی ترور این سه برادر پیشمرگ اهل ملکشاهی برای عموم آشکار می‌شود، اما در صورت اجرای حکم اعدام و سرپوش گذاشتن آن، هیچ شکی باقی نخواهد گذاشت که حکومت اقلیم کوردستان و در راس آن پارت دمکرات کوردستان حقایق را از افکار عمومی مردم کوردستان پنهان می‌کند.
تاکنون رسانه‌های مستقل کمتر به مسائل درون سازمانی پرداخته‌اند، به شکلی که این خودسانسوری تداوم و تکرار رخدادهای تراژیکی چون جریان قتل یک بسیجی توسط عوامل سپاه پاسداران در روستای گاومیشگولی میاندوآب و متهم نمودن جوانان کورد آن روستا را باعث شده است.
منبع روژی کورد