پیام و درخواست مسئول کومیتەی آلمان سازمان یاری کورد در مورد رخدادهای چند روز اخیر در دالاهو

0
587

《 یا حق 》

با عرض سلام خدمت تمام برادران و خواهران کورد یارسانی و اهل سنتم و ابراز تأسف از درگیری های پیش آمده و تسلیت به خانواده های داغدار این درگیری‌ها که عزیزان خود را از دست داداند .
مردم غیور کورد صاحب تاریخ و پیشینه ی فرهنگی سترگی هستند. عنصر “تدبير ” بعنوان یک اصل و آئین مترقی از دیرباز تا امروز در میان مردم کورد یک ارزش بشمار می آید. همگان این سنت زیبا را می شناسیم و به آن التزام داریم که اگر کسی و به هر نحوی مرتکب خطای شود، از یک سو آن را نادیده می انگاریم و کنش مندانه با او رفتار میکنیم و از دیگر سو آداب متعالی و قاطعی نیز برای واکنش و اعاده ی حیثیت داریم.

برادران و خواهران عزیز 《 یارسانی و اهل سنت 》

در سالهای اخیر با وجود بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل و همه گیری ویروس کرونا و مشکلات معیشتی ، و از سوی دیگر در مقابل مخالفت‌ها و سرکوب ها و فشارهای رژیم فاسد جمهوری اسلامی  ایستادگی کردیم و با اتحاد و همبستگی بیشتر از هر زمانی برای زنده نگه داشتن  هویت ملی و تاریخی و آئینی سرزمین مادریمان کوردستان تلاش کرده‌ایم و خاری شده ایم در چشم دشمنان لذا به همین دلیل سپاه پاسداران از سوی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی مجری طرح تفرقه ما بین دو قوم بزرگ قلخانی و کوئیک ( جاف ) در مطقه دالاهو شده و با یک درگیری از قبل طراحی شده و ساختگی چندین نفر بیگناه را قربانی مقاصد پلید خود کرده که به وضوح نشان دهنده ترس و وحشت رژیم از همبستگی و اتحاد ملت کورد است و به دنبال آن
عده ای نان به نرخ روز خور و مزدور رژیم جمهوری اسلامی با مقاصد شوم ، و به نیت تفرقه‌افکنی های بیشتر دینی و قومی مردم را به تجمع و درگیری فرا میخوانند. (اینکه این عناصر خاص به چه علت آتش بیار معرکه شده اند خود معنای روشنی دارد و بر کسی پوشیده نیست)
از عموم مردم شریف کورد یارسانی و اهل سنت می خواهم که با بصیرت سیاسی خود از هر گونه درگیری و نفاق و تفرقه‌افکنی اجتناب کنند و اجازه ندهند که اتحاد و همبستگی که تا کنون داشته ایم بازيچه دست رژیم فاسد جمهوری اسلامی شود

با  درود واحترام مجدد
فرزاد اعظمی توتشامی
نماینده  و مسئول کمیتەی سازمان  یاری کورد در کشور آلمان