وضعیت پیروان یارسان در نظام جمهوری اسلامی ایران و رژیم ولایت فقیە

0
427

سلام. من مرتضی بهرامی  از یارسانی های اهل همدانم. سال ۹۲ در کنکور دکتری رتبه ۸ را آوردم و بورسیه موسسه نوین دانشمند در دانشگاه تربیت مدرس تهران شدم. این موسسه از نهاد های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است.

 در مصاحبه های فراوان مجبور شدم به دروغ بگویم مسلمان شیعه هستم. در دانشگاه استاد راهنمای من وقتی فهمید یارسانی هستم بدون این که علنی بگوید هر بار درصدد ایجاد مشکل بود تا کاری به جایی رسید که یا باید می ماندم و اخراج می شدم یا رها می کردم. پس ادامه تحصیل برایم ناممکن شد.

 پایم شکست و مجبور به پلاتین گذاری شدم. سال ۹۴ موسسه نوین دانشمند اقدام قانونی کرد تا در آن زمان ۷۵ میلیون تومان از من خسارت بگیرد. به امام جمعه و نماینده همدان در مجلس آقای خجسته و وزرات علوم مراجعه کردم تا به نحوی مشکلم حل شود اما کاری از پیش نرفت.

 حالا آن بنیاد مبلغ هنگفتی از من خسارت می خواهد. از روزی که این مسئله رخ داد بیکارم. یعنی تا می فهمند یارسانی هستم فوری مرا دست به سر می کنند، به میراث فرهنگی، به شهرداری به دانشگاه رفتم اما هر بار جواب رد شنیدم چون تنها یارسانی ام. ۴ سال دانشجوی برتر دانشگاه بوعلی بودم و از نخبگان دانشگاه تهران. لطفا این سخنان من را پخش کنید تا هم مشکل من حل شود هم بقیه دچار چنین گرفتاری نشوند. در ضمن حاضرم مدارک این ادعاها برایتان بفرسم.