ترکیه ۱۰۰۰ نیرو به خاک سوریه اعزام کرد

0
170
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که ترکیه در چارچوب عملیات درع الفرات (سپر فرات) در سوریه، 1000 سرباز به خاک سوریه فرستاد تا منطقه امن را در طول مرزهای خود با این کشور را ایجاد کند.

به نوشته این روزنامه، نیروهای ارتش ترکیه و تجهیزات نظامی به منظور تاسیس منطقه امن در طول مرزهای این کشور با سوریه، هم اکنون در عمق خاک ترکیه مستقر شده اند و معارضان مسلح نیز آنها را همراهی می کنند.

ایندیپندنت همچنین نوشت که عملیات موسوم به درع الفرات، موجب بحرانی شدن بیشتر روابط آنکارا و واشنگتن شده است، زیرا نیروهای ترکیه با نیروهای کرد که همپیمان اصلی واشنگتن در مبارزه علیه داعش هستند می جنگند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، آنکارا هشدارهای واشنگتن درباره حمله به نیروهای دموکراتیک سوریه را رد کرده و قصد دارد به منبج در شمال سوریه حمله کند.

هدف اعلام شده از عملیات سپر فرات در شمال سوریه دور کردن  کردها از مرزهای ترکیه است،

 این عملیات، مسأله‌ای مهم در روابط ترکیه با بسیاری از کشورهای جهان بویژه آمریکا به شمار می‌رود و این موضوع، اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر عدم مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات «سپر فرات»، به دلیل نگرانی از سنگ‌اندازی در روند مبارزه کردهای مورد حمایت واشنگتن را تقویت می‌‌کند.

انتظار می‌رود که ترکیه جنگ خود برای جلوگیری از تاسیس یک رژیم کرد در منطقه را در مرزهای مشترک با سوریه ادامه دهد. همچنین آنکارا تلاش می‌کند که راهکار سیاسی را در این مرحله در ارتباط با بحران سوریه در پیش بگیرد. بر اساس مواضع ضد و نقیض ترکها، باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمور سوریه در قدرت دیگر برای ترکها مهم نیست.