بیایید برای حفظ کرمانشاه بجنگیم نه کرکوک

0
525
پس از اینکه نیروهای کورد، کرکوک را از دست دادند و بین آنها و نیروهای عراقی درگیری پیش آمد موجی از ناراحتی کوردهای_ایران را در بر گرفت و تمامی کوردها از جنوب استان ایلام تا شمال استان آذربایجان_غربی لحظه به لحظه پیگیر تحولات کرکوک و اقلیم کوردستان بودند نکته اول این حس نگرانی کوردهای ایران بخصوص مردم استان های کرمانشاه و ایلام نسبت به کوردهای عراق قابل ستایش است اما ذکر چند نکته در اینجا ضروری است که باعث تعجب خیلی ها شده است
یکی اینکه کوردها در کرکوک نابود شده اند یا در حال از بین رفتن هستند یا چه چیزی از دست داده اند؟ جواب این سوال خیر است زیرا شرایط کوردها در عراق به جایی رسیده است که زبان آنها و… هیچ وقت از بین نمی رود و فقط از لحاظ اداری و سیاسی قدرت کوردها در آن منطقه کمتر شده است و فعلا به شکل مشترک اداره می شود. حالا سری به کرمانشاه بزرگترین_شهر_کوردنشین ایران بزنیم که نه کسی به آنجا حمله کرده و نه کسی آنجا را تهدید به حمله کرده است آیا اگر  کسی را بدون اینکه بداند نام این شهر چیست و در خیابانهای شهر قدمی بزند به نظر شما متوجه می شود در بزرگترین شهر کوردنشین قرار دارد چه تفاوت فرهنگی از این شهر نسبت به شهرهای مرکزی ایران مانده است؟ کرکوک 60درصد آن کورد است ولی کرمانشاه نزدیک به 100درصد آن کورد است آیا  خیابانهای شهر کرکوک بیشتر حس کوردی بودن دارد یا خیابانهای کرمانشاه؟
بیایید برای کرمانشاه گریه کنیم نه برای کرکوک.
بیایید برای حفظ کرمانشاه بجنگیم نه کرکوک. کرکوک نخواهد مرد چون مردمش بیدار هستند شهری که نفس_های_آخرش را میکشد و نیاز به کمک دارد کرمانشاه است.
نکته ی عجیب دیگر که تعجب آور است ناراحتی خیلی از کوردها بخاطر از دست دادن کرکوک است که با وجود شدت ناراحتی از داستان کرکوک در کمال خونسردی با فرزندان خود به زبان فارسی صحبت می کنند!!!
باید از این کوردهای_دلسوز پرسید که آیا واقعا تصرف سیاسی کرکوک کورد را نابود میکند یا فارسی صحبت کردن شما با فرزندانتان؟ نگران کدام باشیم . . .؟
?دوستان کورد بیاید از این لحظه چند قول به خودمان بدهیم و از شکستن آنها خوداری کنیم؟
⚡️از فارسی صحبت کردن با فرزندان خود از این لحظه خوداری کنیم. مطمئن باشید با این کار هیچ اتفاق منفی برای فرزندانتان نمی افتد.
⚡️در شهرهای کوردنشین مانند کرمانشاه در برخورد با کوردها فارسی حرف نزنیم حتی اگر طرف مقابل به این کار اصرار دارد.
⚡️در پیامک دادن به خانواده و اطرافیان و دوستان کورد از زبان کوردی استفاده کنیم حتی اگر طرف مقابل به فارسی نوشتن اصرار دارد. هدف ما تخریب زبان فارسی نیست هدف ما حفظ زبان_مادری و ملت خودمان خودمان است.

س.ه.م.کرمانشاە