افزایش فشار، توهین و ضرب و جرح دراویش گنابادی در زندان تهران بزرگ

0
180
طی ده روز گذشته فشار بر درویشان گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ به شدت افزایش یافته‌است و شمار زیادی از آنان، مورد توهین و ضرب و جرح قرار گرفته و تعدادی نیز به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فشار بر درویشان گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته‌است و شماری از درویشان محبوس در سلول‌های انفرادی زندان تهران بزرگ سه شنبه ۱۳ شهریور با دست‌بند و پابند و چشم‌های بسته تحت شدیدترین تدابیر امنیتی از سلول خارج و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند. گفته شده تعداد دراویش در اعتصاب غذا به ۱۷ تن رسیده و شمار زیادی از آنان مورد توهین و ضرب و جرح قرار گرفته‌اند یا لوازم شخصی آنان غارت شده است.
طی روزهای اخیر توهین و ضرب و جرح دراویش محبوس در زندان فشافویه به شدت افزایش یافته است. گزارش شده، افسر جانشین زندان فشافویه به نام “رضایی” در حمله‌ی روز هفتم شهریور گارد زندان فشافویه به درویشان متحصن، با یورش به یک درویش گنابادی، سبیل‌های او را «کند».
 
آقای سخاوت سلیمی درویش زندانی به نزدیکانش گفته است در جریان درگیری‌های روز هفتم شهریور، رضایی افسر جانشین زندان شخصاً به او حمله برده و با چنگ گرفتن صورت این زندانی سبیل‌های او را کنده است.
 
پس از حمله‌ی گارد زندان فشافویه به درویشان متحصن تیپ ۳ زندان تهران بزرگ (فشافویه) و تخلیه آن تیپ از درویشان زندانی مجدوبان نور خبر داد “لوازم شخصی این درویشان در غیاب آنان غارت شده است