پارت آزادی کوردستان باید جواب قانع کننده و شفافتری را به مردم کرماشان- ایلام ارائه دهد!

0
416

بر اساس اعلامیه پارت آزادی کوردستان در تاریخ ۹/۲۳/۲۰۱۵.م به خاطر برنامه ریزیی که از سوی رژیم اسلامی ایران در جهت ترور کردن آقای( حسین یزدان پناه ) جانشین رئیس پاک! تدارک دیده بود متاسفانه جمعی‌ از پیشمرگان آن زیر نام محافظین کاک حسین، قوربانی شدند، و در همانحال نفر تیرنداز و نفوزی رژیم ایران،البته به نقل از سازمان پاک!بعد از مدتی کوتاه دستگیر و روانه زندان و بعد دادگاه انقلاب حکومت حریم خواهد شد.
رشادت و فداکاری‌های پارت آزادی با آن کمیتش در مقابل داعش… در اقلیم کوردستان جای تقدیر و سر افرازی مردم کورد است، اگر چه در این زمینه سنگلاخ‌های را برای پیمودن چنان راهی در قبال دگران از مسیرش برداشته اند اما باز هم در این گیرودار دشوار و سخت که برای ملت کورد پهن کرده اند ستودنی خواهد بود، اکنون شایسته است از کاک حسین پرسید؛ که چرا در میان آن مجموعه از پیشمرگان پاک و در آن منطقه ی جنگی و ناامن بایستی در آن لحظه چهار نفر از ‌یک منطقه با ‌یک فرهنگ و لهجه…گرد ایشان حاضر شوند و ۳ نفر از آنها شهید و یکی از آنها هم مامور رژیم اسلامی ایران به شمار آید!؟آیا کسانی دیکه از اطرافیان و نزدیک به محل زادگاه خویش در دسترس نبودند که این اسکورتی آقای یزدان پناه را به دوش بکشند! یا قانونی نانوشته حکم کرده بود که این ۳ نفر از ‌یک خانواده در آن وقت پاسبان ایشان باشند!؟ از سوی دگر کاک حسین ، چگونه آنقدر به آنها اطمینان کرده بود و یا کانال تائید برائت آنها را در جنوبی‌ترین نقطه ی کوردستان از کدام منابع کسب کرده بود!؟ آنهم با آن نفوزی که پاک ادعایش دارد!
در ظرف دیگر شایسته ی بیان است که پاک در این امر مهم گویا سوراخ اصلی‌ دعا را گم کرده و در پی‌ نسخه نویسی نامفهومی است که مهیا کردن آن برایش بسیار غیر ممکن است، چون نه دلایل محکمی در این نسخه پیدا می‌‌شود و نه عقل و منطق با پشتوانه ای آنرا پذیرا خواهد بود!؟ حال این جاسوس نام(رحیم مصطفایی )اهل شاه آباد کرماشان به نقل از پاک! توسط چه کسی دستگیر و در کجا نگهداری و از سوی چه کسانی بازجویی می‌‌شود؟ چگونه باید فهمید عادلانه مجازات خواهد شد؟ طبیعتاً اگر جاسوس باشد نقش و نفوذ رژیم ایران را در کوردستان نباید فراموش کرد! و اگر هم قبای صحنه سازی بر تن‌ او‌ پوشیده شود قربانی نامبهمی خواهد بود که چرخ زمانه آن لباس را در راستای واقعیت پاره خواهد کرد،بنابراین باید به پاک یاد آوری کرد که آن ۳ نفری که با شهرت (یارمحمدی ) در این واقعه قربانی شده اند صرفنظر از استان، از لحاظ خانوادگی وابسته به ایلی هستند که در طول تاریخ در صدر تمامی ایل‌های ایلام قرار داشته و تا کنون نقش اساسی را در این دیار نه تنها بازی کرده، بلکه با داشتن تاروپود‌های خویشی و وصلتی از وابستگی و تعصبات ویژه‌ای برخوردارند که بنابر همین صفت‌ها جایز نیست که (پارت آزادی کوردستان) به آسانی از این رویداد گذر کند!؟ البته اگر پاک ایمان به نتیجه مبارزه ی خود در فردای کوردستان دارد مصلحت و ضرورت حکم می‌‌کند که تصویر روشنتری را از این قضایا به مردم کوردستان و بویژه به ایل بزرگ ” ملک شاهی” ارائه دهد وگرنه بسیار شفاف خواهد بود که کارکردن پاک در جنوب کوردستان ایران با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد!؟
در کوتاهی مطلب مذکور باید یاد آوری کنم که صرفنظر از هر گونه اغراق و صحبت دیگران حدود ۵ ماه پیش مستقیماً با یکی از اعضای رهبری حدکا تماس داشتم و نسبت به پیوستن جمعی‌ از همین افراد که در پاک بودند خبردار شدم که گویا قصد دارند به حزب دمکرات کوردستان ایران بپیوندند که متاسفانه جریان “کیله شین” پیش آمد و حرکات و نتایج به نحوی دیگر دگرگون شد ، اما به هر حال، احزاب و جریانات شرق کوردستان که پرچم مسئولیت پذیری را بر دوش خود حمل می‌‌کنند منطق بر آنها حکم می‌‌کند که نسبت به این امر مهم نه تنها بی‌ تفاوت نباشند،بلکه در راستای شفاف کردن آن بدون تکیه کردن به رقابت فکری – حزبی کوشا باشند.باشد که جوانان کوردستان بیش از این از روی لایه احساسات وارد تصمیم گیری سیاسی نشوند و قادر باشند که با دلایل و منطق راه را از چاه تشخیص دهند تا بیش از اینها قربانی زدو بند‌های سیاسی پشت پرده نشوند.

اردلان بهروزی آمریکا ۱۰/۴/۲۰۱۵