بیانیه سازمان یاری کورد در رابطه با درگیری های اخیر منطقه دالاهو.

0
508
Creative Digital Camera

بنی آدم اعضای یک یکدیگرند، که در آفرینش زیک گوهرند

  ضمن عرض تسلیت بە ملت کورد بخصوص خانوادەهایی کە عزیزان خود را طی درگیریهای اخیر منطقەی دالاهو از دست دادەاند.

خورشید، نورش را یکسان بر همگان ساطع می‌کند و برایش فرقی ندارد، سیاه بودن یا سفید، کورد یا فارس و شیعه یا مسیحی، عدالت و انسانیت را باید از خورشید آموخت.

در تمامی وجودیت انسان در کره خاکی نشان داده که جنگ و درگیری هیچ دستاوردی بجز از دست دادن عزیزان و صدمات جبران ناپذیری نداشته و نخواهد داشت. جای تامل دارد که این درگیری منشأ داشته باشد ؟! رژیم آخوندی در این چند دهه نشان داده که ترس از اتحاد دارد .مگر زلزله چند سال پیش از اتحاد مردم برای یاری رساندن به زلزله زدگان نبود؟ حال با وجود مشکلات و فشار های اقتصادی که از طرف دشمن واقعی بر همه مردم تحمیل شده بهتر نیست که با هم متحد شویم، در کنار همدیگر باشیم، مگر همه ما از یک خاک نیستم؟کورد بودن در این خاک افتخاریسیت، پیشینه چندین هزار ساله کورد نشان از اتحاد و همدلی بوده فارق از هر مذهب و عقیده همه ما برادر و خواهر یکدیگر هستیم و اعتقادات هر شخص جنبه خصوصی در زندگیش را دارد و کاملا شخصی ایست، مهم این است با هر آیینی انسان باشیم.

در اینجا باید از پیشینه یارسان که در هیچ جا اعلامی بر جنگ و فتنه و کشور گشایی نداشته باید یاداوری کنم (خود را حقیر نمیداند) همیشه یارسان نماد صلح و پاکی و راستی بوده.
درگیری پیش آمده درروزهای گذشته فقط عزیزانی را داغدار میکند و راه سواستفاده دشمنان در ظاهر دوست را هموار میکند. یاری کورد همیشه پیشگام در تشویق به صلح و برادری بوده و لذااز تمام عزیزان چه اهل تسنن و یارسانی های مناطق قلخانی و کوئیک درخواست خاتمه این مسائل پیش آمده را دارد و امید است در کنار هم یکدل و یکدست باشید و این را بدانیم که منافع ملی میهنی چیزی مهم تر و فراتر از دین مذهب برای ملت کورد و خاک کوردستان می باشد.

سازمان یاری کورد ٦.٦.٢٠٢١